Menu

dinsdag 20 mei 2014

Lonely planet: top tien vakantiebestemmingen 2014


De beroemde reisgids, lonely planet, heeft de top tien vakantiebestemmingen bekend gemaakt! Sommige landen waren heel verrassend! Benieuwd naar deze top tien? Ik deel het met jullie.


10. Maleisië 

Op tien staat Maleisië, een land in Azië, onder Thailand, boven Singapore en naast Indonesië. In Maleisië heb je natuur, die mij prachtig lijkt, je hebt apen en strand. En natuurlijk ook: cultuur! Volgens mij is Maleisië een land dat alles heeft, daarom snap ik een plek in de top tien volkomen!

Een prachtig strand in Maleisië. 

Een super mooie theeplantage. 

9. Macedonië 

Op de negende plek staat Macedonië, een land in het Oosten van Europa. Niet echt een land waar je gelijk aan denkt als je een vakantie uitzoekt. Eigenlijk zonde, want het land heeft veel moois te bieden. Mij lijkt het leuk om dit land te bezoeken en heeft wat mij betreft een plek in de top tien verdiend.

Voor gebouwen kun je hier terecht.. Welke dit precies is kon ik helaas niet vinden.

Do i need to say more? Bergen! I like. 
8.  België 

Eerlijk gezegd verbaasd dit mij een beetje. Onze zuiderburen staan op nummer acht, volgens lonely planet. België is een land dat leuke dingen te bieden heeft, denk aan al het eten en de prachtige steden. Maar omdat het ons buurland is en het ook niet echt exotische temperaturen kent denk je bij vakantie niet altijd aan België. Ik ben er wel eens geweest en vond het heel leuk! Maar het komt voor mij als een verrassing, omdat ik het toch zie als het kleine buurlandje. 

In België heb je natuurlijk de prachtige Ardennen!

En natuurlijk steden, deze foto is gemaakt in Brussel! 

7. Seychellen

Seychellen wat!? Ja dat dacht ik dus ook, ik geef eerlijk toe: ik heb hier nog nooit van gehoord. En nu ben ik verliefd. Het ligt boven het eiland Madagaskar ter hoogte van Kenia. Madagaskar stond al hoog op mijn lijstje, maar van de plaatjes van Seychellen begin ik ook best wel te kwijlen. Een terechte zevende plek dus. 

Ik denk dat ik hier uren naar zou kunnen kijken.

Ik zie mezelf hier eigenlijk al liggen.. Heerlijk ontspannen op een prachtig strand! 

6. Mexico 
Mexico verrast mij niet. Dit land lijkt me al tijden heel leuk om te bezoeken. Het ligt in Amerika en heeft van alles. Cultuur, natuur, strand en zo kan ik wel even doorgaan. En niet te vergeten Chichen Itza, één van de zeven wereldwonderen! Een terechte plek in de top tien voor dit mooie land! 


Chichen Itza 
Super mooie natuur, ik zou dit best met eigen ogen willen zien! 

En strand..

5. Malawi 

Weer een land waar ik niet direct aan denk eerlijk gezegd, maar toch lijkt het me wel een heel leuk land. Malawi ligt bij Zambia, Tanzania en Mozambique in Afrika. Malawi is een land waarbij ik vooral denk aan cultuur. Dit lijkt mij een leuk land om vrijwilligerswerk te doen! 




4. Zweden
Zweden, gelegen in Scandinavië, tussen Noorwegen en Finland in, is de nummer vier volgens Lonely planet! Mijn voorkeur gaat uit naar Noorwegen, maar Zweden mag er ook best wezen. Ik heb altijd het idee dat Zweden wegvalt door de schoonheid van Noorwegen, aangezien je hier geen extreem ruig berglandschap gaat vinden, maar vooral bossen en meren. En je hebt natuurlijk Zweeds lapland. 



Zweeds lapland in de herfst. 

En natuurlijk het Noorderlicht! 

3. Schotland

Het derde Europese land alweer wat in deze top tien voorkomt! Europa doet het goed. Schotland hoort hier ook gewoon in. Schotland staat al een hele tijd op mijn to do list, het liefst in combinatie met Ierland. (Waarom ontbreekt die eigenlijk nog?) Het heeft natuur, adembenemend mooi. 





2. Antarctica 

Geen zon, zee en strand, maar kou, sneeuw, ijs en adembenemend mooie landschappen. Niet echt iets waar ik aan denk al ik een vakantiebestemming zoek. Maar toch roep ik al een tijdje dat me het best leuk lijkt om een keer naar zo'n ijskoud land te gaan. IJsland heeft eerlijk gezegd wel mijn voorkeur, maar Antarctica lijkt me ook zeker leuk! Ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst ontdek dat het niet Antartica is, maar Antarctica.

Pinguïns! 




1. Brazilië 

Niet echt een verrassing dat dit land in de top 10 staat! Het land heeft natuur en biedt een rijke cultuur aan. En natuurlijk heb je de carnaval in Rio de Janeiro. Het lijkt mij ook echt een super leuk land om te bezoeken! En dit jaar is het WK in Brazilië, misschien een reden dat hij nu op 1 staat? OJa, misschien spelen de wereldwonderen die er te vinden zijn ook een rol.

Het beeld in Rio de Janeiro, één van de zeven wereldwonderen! 

Iguacu, een van de zeven natuur wereldwonderen. 

En natuurlijk de carnaval!

Dit was de top tien van lonely planet! Ik vond het een vrij verrassende top tien. Ik had Noorwegen erin verwacht, vooral omdat ik Zweden zag staan. België had ik echt helemaal niet verwacht. Wel vind ik dat veel van de landen terecht in de top tien staan. Ook al zou mijn top tien er wel anders uit zien. Mij valt eigenlijk vooral op dat de hele bekende vakantieplekken ontbreken in de top tien. Van deze landen staat het grootste deel wel op mijn travel list! Maar op nummer één staat er eigenlijk geen. 

Welke landen vond jij verrassend en welke staan terecht in de top tien? 









2 opmerkingen:

  1. Hey :)
    Echt een leuke post.
    Als je misschien eens een samenwerking wil doen, dat ik op jouw blog wat post en jij op de mijne.
    Mail me dan maar :)
    annaknoors@gmail.com
    Doei x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor j reactie :) Een samenwerking lijkt me op zich wel leuk, ik ga je er een bericht over sturen!

      Verwijderen

Reacties