Menu

donderdag 15 januari 2015

Review: boerderij Josef



















In de zomer van 2014 reisde ik met zeven vrienden naar Tsjechië. Wij hadden een goedkope boerderij uitgezocht om in te verblijven. Het was enorm, afgelegen en... Meer weten? Lees snel verder! 

Voor een week met zeven personen betaalden wij midden in het hoogseizoen 599 euro. Dit is niet per persoon, maar gewoon in totaal. Hiervoor heb je een huisje, of beter gezegd een enorm huis. Wij hebben dit geboekt op de site www.tsjechoreizen.nl. Het huisje is te vinden in Stradonice, bij Beroun. 

De tuin was enorm; we hadden een groot stuk gras, genoeg plek om twee auto's te parkeren, een tuinhuisje waar je heerlijk kon zitten, een paar ligstoelen, een zwembad en een enorm schaakspel. Het zwembad was niet groot, maar lekker voor de afkoeling om even in te zwemmen. 




De tuin was in ieder geval heerlijk en veel mooier dan dat ik had verwacht. 

Ook de binnenkant viel wat mij betreft niet tegen. We hadden een ruime keuken met alles wat we nodig hadden. Het tosti ijzer hebben wij alleen niet gebruikt omdat die echt heel vies was, maar een koekenpan werkt ook prima. Het koffiezetapparaat was lek, dat was jammer, maar verder was alles prima in orde. 
De zitkamer was prima, er stond een piano, maar we hebben er niet echt veel gezeten eigenlijk. 
De kamer met pooltafel en tafeltennis tafel is mijn favoriet. Het was ruim, je kon er zitten en je kon je prima vermaken! Ideaal als het wat kouder is in de avond, of regent overdag. 
Verder heb je beneden nog twee toiletten en een douche. 

De keuken

De kamer met pooltafel, tafeltennistafel en zitplek!

Van de zitkamer heb ik alleen een foto met iemand erop, waarvan ik niet weet of hij het waardeert als ik die foto gebruik. 

Alsof dit nog niet genoeg is heb je ook nog een ruime verdieping er boven op. Er zijn daar twee wc's (ja we hadden er vier, met zeven personen), twee douches (in totaal hadden we er dus drie) en drie slaapkamers. Het gekke is dat je geen gang hebt, maar door alle slaapkamers heen moet om bij de laatste aan te komen. Een ander nadeel was de bedden. De voorste kamer had goede bedden, maar hoe meer je naar achter kwam, hoe slechter ze leken te worden (drie keer raden waar ik lag). Toch heb ik prima nachten gehad. Hieronder heb ik wat foto's van onze slaapkamers (let niet op de chaos, die we dus in tien minuten gecreëerd hebben)

De achterste kamer 

De middelste kamer 

De voorste kamer

Kortom kan ik dus alvast zeggen dat ik dit een top huisje vond! De kamers zijn goed, alleen ietwat onhandig dat je door iedereens kamer heen moet banjeren om in de achterste te komen. Er zijn genoeg sanitaire voorzieningen etc. De tuin was een enorm pluspunt. 
De ligging kan een alleen nadeel zijn, het is namelijk echt in de middle of nowhere. Zonder auto kun je er niet komen. Maar als je een auto hebt (zoals wij) is het juist heel mooi, je leeft namelijk voor een week in een echt Tsjechisch dorp waar geen toerist te bekennen is. En de dichtstbijzijnde iets grotere stad vond je toch na tien kilometer. 

Even wat cijfers: 

Accommodatie: 9 (ik kan maar een minpunt bedenken, het ontbreken van een gang!)
Ligging: 7,5 (ik vond het goed, maar denk dat het voor sommige misschien iets te veel in de middle of nowhere is) 
Prijs / kwaliteit verhouding: 10 (heel weinig geld voor veel) 
Sanitair: 7,5 (netjes, voor zeven man ook genoeg voorzieningen, alleen je kon elkaar zien douchen, door die deuren heen)
Service: 7 (we hebben het niet echt nodig gehad, eigenaar niet gezien, moeder van eigenaar sprak geen woord Engels). 

Gemiddelde waardering: 8,2

Een heel mooi cijfer voor een hele mooie accommodatie. Een dikke aanrader dus! 

Heb jij ooit in een boerderij overnacht? 

3 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit in een boerderij overnacht, maar dit lijkt mij wel heerlijk zeg. Lekker van de bewoonde wereld. Lekker tot rust komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook heerlijk! Tussne de locals overnachten, lekker rustig, maar toch ook dichtbij de leefwereld, als je de auto pakte! Heerlijk :)

      Verwijderen
  2. Wij hebben hier in 1997 vakantie gevierd en ook nog een keer in 2000! Beide keren hebben we genoten en zijn we erg verwend door de eigenaar Josef. In 2005 hebben we zelf een boerderij in Tsjechie gekocht en in 2014 nog een. Mag je raden waar wij vaak zijn! Wij verhuren deze beide boerderijen ook, 525/545 euro per week in het hoogseizoen. Tsjechie is een heerlijk vakantieland!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties