Menu

dinsdag 20 mei 2014

Travel list: Europa


















Ik hou van reizen, maar dat is oud nieuws. De laatste tijd komen er elke dag andere bestemmingen bij, waar ik graag heen wil, op mijn lijstje. Om ze nou allemaal in een keer hier te plaatsen is wat veel, dan wordt dit artikel ellenlang. Toch wil ik het graag met jullie delen! Eerder plaatste ik mijn top drie en maakte ik een artikel over de zeven wereldwonderen op mijn travel list. Ook maak ik een serie met de tag before i die. Maar nu is het de tijd voor mijn Travel list binnen Europa. Welke plekken moet ik zien? Lees het snel!




1. Noorwegen
Noorwegen is al jaren mijn droom en staat met stipt op 1. Het land staat zowel op 1 in mijn top drie als in mijn Europa top. De natuur, de dieren, de rust, alles spreekt mij aan als het over Noorwegen gaat. 


2. Slovenië
Slovenië heeft een hele mooie natuur, die ik al heel lang bewonder op google. Maar ik zou het heel graag een keer in het echt willen zien! Deze zomer komt dit dan eindelijk uit, ik kan echt niet wachten. 


3. IJsland
Sinds er een seizoen van wie is de mol in IJsland is opgenomen wil ik hierheen. Niet zozeer omdat wie is de mol hier was, maar omdat ik toen ontdekte hoe prachtig dit land was. Het lijkt me heel bijzonder om hier te zijn. 


4. Schotland
Schotland is niet een land waar je direct aan denkt, dat komt natuurlijk vooral omdat mensen alleen maar kijken naar Londen en Engeland en bijna vergeten dat er nog een parel van een land naast ligt. De natuur lijkt me echt heel mooi, dus hier wil ik zeker een keer naar toe. 

5. Ierland
Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor Schotland. Ook dit land lijkt me prachtig. De natuur ziet er op het internet super uit en van vele hoor ik goede verhalen. Ook lijkt het me leuk om een echte irish pub te bezoeken. Het liefst combineer ik Ierland en Schotland met Wales en Engeland en maak ik een lange rondreis. 


6. Montenegro
Montenegro heeft een mooie natuur en historie. Het lijkt me gewoon een ongelooflijk mooi land en zou het graag bezoeken. Ook Bosnië lijkt me heel mooi. 

7. Portugal
De kust van Portugal lijkt me echt heel mooi. Sinds een oude vriendin van mij hier is geweest wil ik het ook graag, zij was er heel enthousiast over. 


8. Spanje
Spanje heeft hele leuke en mooie steden waar ik graag heen wil, maar ook het strand lijkt me super mooi. Het binnenland heeft een prachtige natuur, dus het land is heel divers. Heel geschikt denk ik voor een rondreis. Vooral Andalusië lijkt me prachtig. 

9. Corsica
Ik wil naar Corsica sinds het boek hoe overleef ik. Rosa en Jonas ontmoette elkaar op een vakantie in Corsica. Sindsdien leek het me altijd leuk. Dat het ook nog eens een mooie natuur heeft, maakt mijn wens om hierheen te gaan alleen maar groter. 

10. Italië 

Italië is heel divers. Het merengebied lijkt me mooi om te zien, maar ook de Italiaanse steden lijken me prachtig. Vooral Rome wil ik graag een keer zien. Het eten kan in Italië niet ontbreken, ik hou van pasta's en pizza. Ik ben al op een paar plekken in Italië geweest, maar ik zou het land graag beter wil ontdekken. 

Dit waren tien van de landen / gebieden die ik graag wil bezoeken in Europa. Natuurlijk zijn er meer plekken. Zo zou ik graag een bezoek brengen aan Tsjechië (ga ik deze zomer doen, yeah), aan Slowakije, Kroatië, Oostenrijk, Zwitserland, Cyprus, Andorra, Luxemburg, Engeland etc. Eigenlijk zou ik bijna heel Europa wel door willen reizen. Er zijn zoveel leuke plekken en gebieden. Wat vinden jullie van deze travel list? Welke landen / gebieden uit Europa zou jij graag willen bezoeken? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties