Menu

donderdag 13 maart 2014

Travel list: de zeven wereldwonderen


De zeven wereldwonderen bezoeken, wie wil dat nou niet? Mij lijkt het echt geweldig. Het zullen niet voor niks wereldwonderen genoemd worden. Helaas bestaan een aantal van de klassieke zeven wereldwonderen niet meer. Dus ze allemaal bezoeken, gaat niet meer lukken. Er zijn andere lijstjes gemaakt, die ik met jullie deel.



De klassieke zeven wereldwonderen, iedereen heeft het erover, maar wat zijn die wereld wonderen nou eigenlijk? Hieronder volgt het rijtje met wereldwonderen. De Piramide van de Cheops is op de foto hierboven te zien. 

1. Piramide van Cheops.
2. Hangende tuinen van Babylon.
3. Tempel van Artemis in Efeze.  
4. Beeld van Zeus in Olympia. 
5. Mausoleum in Halicarnassus. 
6. Kolossus van Rhodos. 
7. Pharos van Alexandrië. 


Dit lijstje bezoeken gaat helaas niet meer. Alleen de piramides zijn nog te bezichtigen. Daarom is er in 2007 een nieuwe lijst gemaakt van zeven wereldwonderen. Deze kan je met een gerust hart op je travel list zetten; want ze bestaan allemaal nog. De nieuwe lijst van de zeven wereldwonderen is hieronder te vinden, met foto en naam erbij. 


1. Chitzen Itza in Mexico. 


2. Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brazilië

3. Colosseum in Italië 

4. De Chinese muur in China. 

5. Machu Picchu in Peru. 

6. Petra in Jordanië 

7. Taj Mahal in India 

Als ik kijk naar deze wereldwonderen zou ik ze allemaal wel eens willen bezoeken. Het lijken me namelijk mooie gebouwen en plekken. De Chitzen Itza in Mexico lijkt me toch het minste en hoef ik niet perse te bezoeken, terwijl de rest toch wel hoog op mijn to do lijstje komt te staan. 
Naast deze zeven wereldwonderen zijn er ook nog de zeven natuurwereldwonderen. Deze lijst spreekt mij uiteindelijk het meest aan, omdat ik dol ben op natuur. Ik vind gebouwen leuk, maar uiteindelijk trekt natuur mij meer. Hieronder heb ik het lijstje van de zeven natuurwereldwonderen geplaatst, met naam en foto. 


1. Amazone in Zuid Amerika. 

2. Halong Bay in Vietnam. 

Iguacu in Brazilië en Argentinië 

Jeju Eiland bij Zuid-Korea

5. Komodo eiland in Indonesië 

6. St Paul's Subterranean river national park (Filipijnen)



7. Tafelberg in Zuid-Afrika. 


Eigenlijk zijn het niet zeven, maar veertien wereldwonderen, waar er wat mij betreft nog veel meer bijpassen.
Wat is jouw absolute nummer één van het lijstje?                                                                                          









6 opmerkingen:

  1. Pff, ik heb nog een hoop te bezichtigen volgens mij. Maar ik heb in ieder geval al één wereldwonder achter de rug, de Cristo Redentor! Ik vind het wel de minst spectaculaire van allemaal, maar het is een begin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is die alsnog super vet! Ik heb er nog geen één van dit lijstje bezocht, helaas. Bij de Cristo Redentor lijkt mij eigenlijk vooral de omgeving heel mooi

      Verwijderen
  2. Ik ben alleen bij Chitzen Itza geweest, maar dat was wel heel gaaf om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt me op zich wel gaaf, maar op een of andere manier de minste of zoiets, ik weet niet waarom. Dus ook deze komt nu op mijn lijstje :)

      Verwijderen
  3. Ik ben niet bij Chitzen Itza geweest, maar wel andere Maya tempels in Mexico. Mexico is zo een prachtig land, daar moet je eigenlijk gewoon geweest zijn. De andere mensen die daar wel zijn geweest zijn er zo enthousiast over. Ik hou echt van reizen dus dit lijstje wil ik zeker afwerken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor inderdaad best veel mensen positief zijn over Mexico, terwijl het bij mij niet zo hoog op mijn lijstje staat, haha. Maar als ik het zo opzoek op google moet ik toch echt toegeven: Mexico lijkt me prachtig. De maya tempels ook :) super leuk

      Verwijderen

Reacties