Menu

zaterdag 5 april 2014

Zeven redenen waarom ik naar Noorwegen wil




















Noorwegen, een land in Scandinavië staat op nummer één op mijn travel list. Volgens vele één van de mooiste landen ooit. Prachtige natuur, dun bevolkt en gewoon adembenemend mooi. Dat Noorwegen op mijn nummer één staat heeft zo zijn redenen. Noorwegen is gewoon een prachtig land! Hieronder volgen zeven redenen waarom ik Noorwegen zou willen bezoeken.




1.  De Fjorden. 

Noorwegen kent heel veel Fjorden. Allemaal stuk voor stuk prachtig en uniek. Hieronder heb ik een paar adembenemend mooie Fjorden geplaatst. Zeg nou zelf, je wordt zo toch gelijk verliefd op Noorwegen en de prachtige Fjorden?

De Geirangerfjord 
Deze Fjord staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO




Naerofjord 
Deze Fjord staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO



Tysfjord 


2. Lofoten 

De Lofoten is een eilandengroep langs de kust van Noorwegen. In het Noorden zijn deze eilanden te bewonderen. Hieronder heb ik een aantal foto's geplaatst, die denk ik wel genoeg zeggen waarom ik erheen wil! 





3. Wildkamperen 

In Noorwegen kent men het allemansrecht. Dit betekent dat je overal je tent mag plaatsen. Als het land overduidelijk van iemand is moet je wel even toestemming vragen. Ook moet je minimaal 150 meter van de bewoonde wereld afzitten. Mij lijkt het prachtig om tussen de natuur je tent neer te zetten en te overnachten. Een geweldige ervaring! 

4. Het Noorderlicht

Het Noorderlicht is prachtig, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Het is iets wat je in je leven moet zien en vanaf september (ongeveer) is dit in Noorwegen prima te doen. 

5. De dieren 

In Noorwegen kun je veel verschillende dieren aantreffen in het wild. Dit lijkt me een leuke ervaring om te zien. Dieren in Noorwegen die ik zeker niet wil missen zijn:

1. De Eland 


2. De Muskusos

3. Papagaaiduikers

Verder schijn je door boottochten vanuit steden in het Noorden IJsberen te kunnen zien. Ook Walvissen tegenkomen is mogelijk! 

6. Noordkaap 

De Noordkaap is het Noordelijkste punt van het Europese continent. Dat lijkt me gewoon echt een ervaring op zich, om zo Noordelijk te zijn. 




7. Steden 

Er zijn ook twee steden die ik wil bezoeken om de stad zelf. Steden in Noorwegen zijn over het algemeen niet zo geweldig en meer een uitvalsbasis om naar de nabij gelegen natuur te trekken. Maar Oslo en Bergen lijken mij echt hele leuke steden! 

Oslo 


Bergen 

Ik denk dus dat er genoeg te zien en te doen is in Noorwegen. De natuur lijkt me prachtig en als natuurliefhebber is Noorwegen denk ik een echte must. Ik hoop binnen vijf jaar een keer een rondreis / roadtrip door dit prachtige land te maken. 

Ben jij ooit al in Noorwegen geweest? 









7 opmerkingen:

  1. Oef, Noorwegen <3 Hier moet je inderdaad minstens 1 keer zijn geweest. De natuur, frisse lucht, kampvuurtjes, roadtrips, trektochten, betrouwbare mensen. Heb je al echt plannen om te gaan of is het meer iets op je to do list?
    Leuke blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb plannen om na mijn studie naar Noorwegen te gaan voor een reis :) Tijdje werken en dan nog een tijdje naar Azië. Maar dit zijn meer vage plannen nog. Maar Noorwegen is wel echt het land wat ik het liefst bezoek, dus zodra ik tijd heb wil ik erheen.

      Verwijderen
  2. Oh en de dieren inderdaad :3 ik heb tot twee keer aan toe een hert gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me ook zo vet.. Gewoon het hele land, alles gewoon daar.

      Verwijderen
  3. Noorwegen staat ook echt hoog in mijn lijstje!
    Als ik deze foto's zie.. Prachtig!

    www.kijkonsleven.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben er geweest en het is zeker de moeite waard. Ik denk dat ik nog nooit zoveel watervallen in 1 land heb gezien. Ik zou er graag nog eens terug willen! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik ben jaloers, ik wil zo graag.. watervallen, bergen... *kwijlt*

      Verwijderen

Reacties