Menu

zondag 23 maart 2014

Xtreme Gap: India
















Op een vrije dag, of middag surf ik veel rond op het internet. Laatst zocht ik leuke reizen en bestemmingen, gewoon omdat ik het leuk vind. Ik kwam uit op Xtreme Gap reizen, die heel veel verschillende reizen aanbieden! Ik wilde het liefst gelijk elke reis maken, maar natuurlijk kan dat niet. Xtreme Gap biedt avontuur aan, vele activiteiten, maar brengt je ook tussen de locals in elk land. Ik vond een reis die ik graag met jullie deel. Bestemming: India.


Xtreme Gap biedt verschillende reizen aan voor jongeren tussen de 18 en 30 jaar. Ideaal dus! Je gaat op reis en komt gegarandeerd mensen van je eigen leeftijd tegen. Ze bieden heel veel verschillende reizen aan. Vooral de passen voor het vervoer spreken mij heel erg aan! Ze bieden namelijk veel hop on hop off buspassen aan. Je kan dan in en uit stappen wanneer je wilt en op plekken blijven zo lang je zelf wilt. Heel handig als je wilt backpacken. Dit bieden ze aan op zoveel verschillende plekken! Ik zou het best een keer willen proberen. 

Maar de reis die mij echt aansprak ging naar India. India is een land die niet heel hoog op mijn lijstje staat, de natuur is wel mooi, maar het land schijnt erg vrouwonvriendelijk en vies te zijn. Volgens fora is het rommelig en chaotisch, maar prachtig. Doordat het vrouwonvriendelijk is ga ik er liever niet alleen heen. Maar deze groepsreis biedt daarvoor een oplossing! 

Bij deze reis ontdek je India op zoveel verschillende manieren! Je leeft een tijdje echt in het land, waardoor je de cultuur leert kennen. Ook zie je de natuur en doe je vrijwilligerswerk. Het voordeel is: je doet veel, maar bent niet gelijk zes maanden van huis. In slechts vier weken doe je dit allemaal! Bij Xtreme Gap betaal je voor deze reis in India 1449,-. Dit bedrag is exclusief je vlucht naar India toe, maar inclusief al het eten, je accommodatie, je vervoer binnen in India. Ook wordt er een klein bedrag van de reissom gedoneerd aan een project in India. Het lijkt mij het geld zeker waard! Deze reis komt dus zeker op mijn travel list te staan. 

Helaas kan ik op internet weinig reviews vinden over Xtreme Gap reizen. Ik ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen met deze organisatie, maar ook naar ervaringen over India. Heb jij ervaringen met Xtreme Gap jongerenreizen? Ben jij ooit in India geweest? 


1 opmerking:

  1. Wat een leuke site, kende ik nog niet! India lijkt me zo'n geweldige stad...
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties