Menu

woensdag 9 april 2014

Dagtrip: Schoorl




















Nederland heeft ook vele verborgen schatten en mooie plekken. Schoorl is misschien niet zo verborgen en vrij bekend, toch is het een prachtige plek! En wanneer kun je het nou beter bezoeken dan op je vrije dag? Samen met een vriendin trok ik erop uit, we gingen een dag naar Schoorl. Lekker wandelen, uitwaaien en klimmen.





Aangekomen in Schoorl brachten we eerst een bezoek aan de supermarkt, de Jumbo. We kochten iets te eten en te drinken. Vervolgens begonnen wij onze weg. Beneden aan de klimduin schrok ik eigenlijk. De hele duin was leeg! Ik had h
et nog nooit meegemaakt. Als kind was ik hier al een aantal keer geweest, maar nog nooit hadden we de klimduin voor ons zelf gehad. Het kwam waarschijnlijk doordat het vroeg was op een doordeweekse dag. Toch vond ik het een leuke ervaring. We liepen eerst naar boven, eenmaal boven kwam het kind in ons los. Naar beneden rennen konden we natuurlijk niet laten; al helemaal niet op een lege klimduin. Eenmaal boven begonnen wij de wandeling. Eerst volgde we de rode pijl, om na een tijdje over te gaan tot de familieroute van 4,5 kilometer. Een niet hele lange route die je langs mooie plekken tussen de duinen en de bomen brengt. Vaak kwamen we mooie plekken tegen waar we konden zitten en rusten. Maar ook konden klimmen, rennen en lekker het kind in ons vrij konden laten. Echt heel leuk! Nog steeds was het vrij rustig, we kwamen niet heel veel mensen tegen. Hieronder heb ik een aantal foto's bij elkaar gezet, het zijn plekken die wij onderweg tegenkwamen.

Het wandelpad 

Je moet hiervoor wel even van het pad. Redelijk in het begin van de route zie je een zandpad omhoog, met een bord ernaast dat het een recreatieplaats is. Loop hierin en je hebt een mooi gebied! Wij hebben hier rustig gezeten, maar ook gewandeld. Achter de boom op de foto is namelijk een helling. 

Het begin van de helling, waar ik het hiervoor over had. 

De leuke boom. 

Na de wandeling van 4,5 kilometer rende we de klimduin weer af en namen we plaats op een verwarmd terras. Het was tijd om eens lekker op te warmen met warme chocolademelk. 

Wat vind jij van Schoorl? Ken jij nog mooie plekken in ons eigen kikkerlandje? 




LET OP: Dit artikel bevatte eerst andere foto's, door een fout waren ze verdwenen. Ik kon sommige foto's niet meer vinden, waardoor het een en ander is veranderd. 


2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is het daar mooi! Ondanks het grauwe weer kan ik nog steeds genieten van je foto's! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! De zon brak wel af en toe door, maar het was grauw, alsnog heerlijke plek :)

      Verwijderen

Reacties