Menu

zaterdag 12 april 2014

De populairste steden 2014





















Steden zijn ook prima voor een vakantie. Soms als uitvalbasis om de omgeving te verkennen, maar ook voor een stedentrip. Maar naar welke stad moet je dan gaan? Tripadvisor zocht het uit en ik deel ze hier voor jullie!




1. Istanbul 

Azië en Europa in één stad? Het kan en je vindt het in Istanbul. De nummer 1 van dit jaar, geheel terecht dus. Het lijkt me een prachtige stad, veel cultuur en genoeg te zien en te doen!

Volgens mij het bekendste gezicht van deze prachtige stad! 


2. Rome 

Dat deze stad in de top tien staan verbaasd mij niet. De stad is een groot openluchtmuseum. Het is prachtig. Eén van de zeven wereldwonderen is er te vinden: het colosseum. Het staat al jaren hoog op mijn lijstje. Rome wil ik dol graag bezoeken. 

Een van de mooie gebouwen, er zijn er zoveel dat je je wel weken kan vermaken in Rome, zonder je te vervelen! 
3. Londen 

Alsof ze mijn Travel list hebben bekeken en naar aanleiding daarvan deze top hebben vastgelegd. Ook Londen wil ik dolgraag een keer bezoeken. Met Ryanair vlieg je hier super goedkoop naar toe en sta je in een uur in Londen. De stad van de telefooncellen, de big ben, de towerbridge, Londen eye en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan. Door de echte Harry Potter fans zijn de filmstudio's van Harry Potter ook een bezoekje waard! 
Super mooi toch? Perfect voor een stedentrip

4. Beijing 

Iets minder dichtbij voor ons, maar dat neemt niet weg dat het een leuke stad kan zijn. Ik zou Beijing nemen als startpunt voor een reis door China, aangezien het vliegticket duur is en het zonde is om dan al het moois van China te missen. China kun je niet in één keer bekijken, dus ik zou een klein deel uitkiezen en daar doorheen reizen. Maar Beijing kan daarin zeker niet ontbreken en kan met een hoger budget ook prima dienen voor een stedentrip! Alleen zelf zou ik het niet doen. 

De skyline 

5. Praag

Hier ga ik heen deze zomer, dus ik was blij om te zien dat ook deze stad thuis hoort in de top tien. Dat betekend vast dat het echt een mooie en leuke stad is! Praag lijkt mij prachtig, je kan je er rustig een week vermaken en het heeft veel te bieden. Ook is het vrij goedkoop. Je kan er met de auto heen, maar ook vliegen met een lowcost airline is prima te doen! 

Zie jij jezelf hier al lopen? 

6. Marrakech

Als liefhebben van natuur zou ik de hoofdstad van Marokko gebruiken als startpunt voor een reis door Marokko, aangezien het land zoveel mooie dingen te bieden heeft. Maar Marrakech is ook geschikt voor een stedentrip van een aantal dagen. De stad staat op zes met een reden; het schijnt prachtig te zijn. Ik zou er zelf graag een keer een bezoekje aan brengen. 


7. Parijs

Lekker dichtbij en met de auto, trein of het vliegtuig goed te bereiken. Ik zou hier graag een keer heen gaan. Het vreemde is eigenlijk, het is dichtbij, maar toch ben ik hier nog nooit geweest. Moet toch maar een keer verandering in komen. De stad van de liefde, mooie gebouwen en heerlijk eten, dat kan ik toch niet missen? 

Het Sacre-Coeur, deze vind ik mooier dan de Eiffeltoren, die ik natuurlijk ook graag zou willen zien. 

8. Hanoi

Op nummer acht staat Hanoi, een stad in Vietnam. Ook deze stad zou voor mij een onderdeel zijn van een reis door het prachtige land Vietnam. Aangezien alleen Hanoi bezoeken mij geen voldaan gevoel zou geven. Het retourticket kost al gauw 500,- (als je mazzel hebt), daarom zou ik de rest van het land ook willen zien. Hanoi is een prachtige stad en heeft veel te bieden. Cultuur, gebouwen, maar ook strand. 

De huc bridge in Hanoi. 

9. Siem Reap 

Siem Reap is een stad in Cambodja die vooral gebruikt wordt als uitvalbasis voor Angkor Wat. Maar ook dit zou voor mij een onderdeel zijn van een reis door Cambodja, omdat ik het vliegticket te duur vind om maar een paar dagen te blijven. Angkor Wat zou ik dolgraag willen zien, het lijkt me echt prachtig. Het staat ook al een tijdje op mijn travel list. Siem Reap is dus zeker een plek die ik zou bezoeken, alleen niet tijdens een stedentrip, maar tijdens een langere reis, door Cambodja. 

Een klein deel van Angkor Wat

10. Shanghai 

Op nummer tien staat de Chinese stad Shanghai. Ook dit zou voor mij een onderdeel zijn van een reis door China, omdat ik het anders zonde vind, de rest van het land trekt mij meer dan de grote steden. In Shanghai vind je cultuur en gebouwen, als je er van houdt is het een heerlijke plek voor een stedentrip. 

Gebouwen in Shanghai. 

De lijst bestond niet alleen uit een top tien. Hieronder zijn de nummers 11 tot en met 25 te vinden. Deze bespreek ik niet zo uitgebreid, maar misschien kom je zo toch op een leuk idee voor een stedentrip! 

11. Berlijn, Duitsland. 
12. New York, Verenigde Staten  
13. Florence, Italië 
14. Buenos Aires, Argentinië 
15. Barcelona, Spanje
16. Sint Petersburg, Rusland
17. Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
18. Chicago, Verenigde Staten 
19. Kaapstad, Zuid-Afrika
20. Bangkok Thailand. 
21. Boedapest, Hongarije. 
22. Sydney, Australië 
23. Lissabon, Portugal 
24. Chiang Mai, Thailand.
25. San Francisco, Verenigde Staten. 

Voor een stedentrip zijn de populaire steden binnen Europa Ideaal. Ook de nummer 1 en Marrakech zijn prima voor een stedentrip van een aantal dagen. De steden buiten Europa zou ik combineren met een paar plekken uit de omgeving. 
Als ik deze lijst helemaal af zou gaan ben ik nog wel een hele tijd bezig, ik heb hiervan namelijk alleen Boedapest al bezocht, de nummer 21. Praag kan ik deze zomer afstrepen. 

Welke steden heb jij al bezocht van deze lijst? Welke steden missen op de lijst en naar welke zou jij graag een keer willen? 







1 opmerking:

  1. Leuk artikel!

    Ik ben twee keer op profielreis geweest naar Praag ( Was dat blijven zitten toch nog ergens goed voor ;)

    En het was echt zo leuk! Het is een superleuke en mooie stad!

    www.kijkonsleven.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties