Menu

maandag 21 april 2014

Tussen de rotsen in Carantec




Een aantal jaren geleden bezocht ik samen met mijn ouders het plaatsje Carantec, in de Bretagne, in Frankrijk. Ik had van te voren verwacht dat het een mini dorpje zou zijn, met daarnaast een grote camping. Ik had het mis. Het was enorm en er omheen was genoeg te doen. Maar heel leuk, dan ben je in Carantec, in de Bretagne, waar het weer niet zo goed is, wat doe je dan!? Ik vertel wat je niet mag missen tijdens je vakantie.




1. Wandeling naar het eiland 

In de Bretagne zijn de verschillende tussen eb en vloed enorm. Tijdens eb komt er bij Carantec een pad vrij, waarover je een wandeling kunt maken naar het eiland, vlakbij Carantec. Super leuk om te doen. Je loopt over een pad, door de zee. Het eiland is leuk om te bezoeken en vanaf het eiland heb je een mooi overzicht op Carantec. De wandeling naar het eiland is kort en geschikt voor jong en oud.

Het pad naar het eiland, ook auto's konden hier overheen rijden. 

Het eiland! 

2. Wandelroute door Carantec

Terwijl mijn vader, broertje en zusje gingen klimmen en klauteren op zo'n parcours, maakte mijn moeder en ik een wandeling door Carantec. Wij wilde niet mee, door hoogtevrees en besloten met zijn tweeën iets leuks te doen. Vanaf de camping waar wij zetten (les mouettes) reed er een pendelbusje. Deze hebben wij genomen, waarnaar onze wandelroute startte. Het kaartje met deze route hebben we gehaald bij de receptie van de camping, maar kun je ook vinden bij het VVV kantoor. Als snel liepen we tussen de rotsen langs de zee en zagen we het moois wat de Bretagne te bieden heeft. Zeker de moeite waard! 

Hier liepen we tussendoor, lekker klauteren dus. 

En het uitzicht.. 


3. Bezoek aan Roscoff 

Roscoff is een leuke stad vlakbij Carantec, wij gingen hier met de auto heen. Je kon hier het verschil tussen eb en vloed heel goed zien. Ook hier kon je naar een eiland. Vanaf Roscoff gingen wij met de boot naar het eiland Ile de batz. Ik vond het zeker de moeite waard! 

Eb 

Vloed 

4. Een ritje langs de kust

Heb je een auto tot je beschikking? Gebruik het! Pak de auto en rijd langs de prachtige kust van de Bretagne. En op een mooie plek? Daar stap je uit voor een leuke wandeling. 




Deze mooie plaatjes kom je tegen..

Dit zijn de dingen die ik gedaan heb tijdens mijn vakantie en die ik leuk vond om te doen. De Bretagne is een mooie omgeving en weer heel anders dan voorgaande gebieden die ik in Frankrijk tegenkwam. Voor het weer moet je niet gaan en als je op doorreis bent heb je dit gebied na drie dagen wel echt gezien. Maar een echte aanrader is het wel! 

Ben jij ooit in de Bretagne geweest? 




<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12151821/?claim=fh2wxh6sj9y">Follow my blog with Bloglovin</a>



4 opmerkingen:

  1. Wauw, dat verschil tussen eb en vloed is zó tof! Hier wil ik ook zeker nog een keer heen. En het fijne is dat het niet heel ver van huis is en je makkelijk met de auto kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad :) Je bent er zo en het is heel mooi om te zien. Alleen het weer moet je treffen, maar dat is op meer mooie plekken het geval

      Verwijderen
  2. Wauw, tof! Mooie foto's :)
    Liefs!
    http://rodelippen.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties