Menu

zaterdag 23 augustus 2014

Een verrassingsvakantie: een echt avontuur?
















Op vakantie gaan en pas een dag van te voren weten waar je heen gaat. Geen enorme planningen waarin je per minuut uitstippelt wat je wilt doen, maar gewoon alles op je af laten komen. Dat kan allemaal, met srprs.me


Deze site ontdekte ik een tijdje geleden al, maar aangezien ik er steeds meer over hoorde wil ik het graag met jullie delen. Bij srprs.me weet je namelijk pas waar je heen gaat als je op het vliegveld staat. Super vet toch?

Het doel hierachter is dat je ongepland op reis gaat en dat je echt de plek beleeft, in plaats van dat je een restaurant in loopt, waarover je zoveel goeds gelezen hebt, dat je van te voren al weet wat je wilt bestellen. Nee, je loopt naar binnen, hebt geen idee waar je bent en geniet gewoon. Even totaal iets anders.

Hoe werkt het dan? Eerst kies je een van de zes thema's uit die ze je aanbieden;

100% avontuur
Hier weet je niet of je in een hotel of boomhut belandt, hoe je bij je bestemming komt en hoe warm of koud het daar is. Alles is een verrassing. Je kan hierbij kiezen uit een reis van 3, 6 of 8 dagen. En het is niet een hele goedkope optie, naar mijn mening. Prijzen variëren namelijk van €375,- voor 3 dagen en €1025,- voor 8 dagen. Je vliegticket zit er natuurlijk wel bij en je krijgt twee overnachtingen. De rest moet je denk ik zelf regelen, maar hier staat niks over op de site? (ook heel avontuurlijk). Regel wel een paspoort, want dit gaat ook buiten Europa.

City tripping
Dit is de tweede optie die srprs.me aanbiedt, je maakt, zoals de naam al zegt, een citytrip naar een leuke, maar waarschijnlijk onbekende stad. Dit tripje duurt drie dagen en is vanaf €175,- per persoon, wat best meevalt aangezien je hotel en je vliegticket erbij inbegrepen zit. Je vliegt vanaf Schiphol, weet dat je vlucht niet langer dan vier uur duurt en dat er ontbijt voor je klaar staat. Je bestemming? Die weet je als je op het vliegveld staat!

25+ graden
Wil je zon, maar maakt de bestemming je verder niet uit? Dan is dit een goede, hier ben je namelijk verzekerd van een bestemming waar het 25 graden of warmer is. De reis is inclusief vlucht en hotel, je koffer en handbagage kan mee en binnen drie tot zeven uur sta je op de plek van je bestemming, reizen kan dus met je id kaart. Je kan deze reizen boeken voor 5 dagen (€450,- per persoon) of voor 8 dagen (€600,- per persoon).

Manly
De reis voor mannen onder elkaar. Hotel en vlucht inbegrepen en je vliegt vanaf Schiphol. Je hebt de zekerheid dat er veel bier is op de plek van bestemming en dat je reis 100% avontuurlijk is. En, als klap op de vuurpijl zit je hotel in het centrum erbij inbegrepen. Je vlucht is tussen de één en vijf uur en je id kaart is voldoende. Je kan dit drie dagen doen voor €275,- per persoon. Handbagage kan mee, meer moet je bijboeken, maar heb je in principe niet nodig.

Girls only
Een reis voor vriendinnen onder elkaar. Hotel en vlucht is inbegrepen en je hebt een soort cocktail garantie (jam). Je komt in een levendige stad terecht en je vlucht duurt tussen de één en vier uur. Een id kaart is dus voldoende. Deze reis duurt drie dagen en kost €300,- per persoon. Je kan je handbagage en je koffer meenemen.

Broke
Het laatste thema dat je kunt kiezen is broke. Dit is als je gewoon weg wilt. Je overnacht in een hostel of simpel hotel en je vliegtijden zijn wat minder goed dan bij de bovenstaande categorieën. Je komt in een levendige stad en vliegt vanaf Schiphol of Eindhoven. Je reis duurt niet langer dan vier uur en is goedkoop! Je kan drie dagen weg vanaf €80,- per persoon, of vier dagen weg vanaf €100,- per persoon. Dit is helemaal inclusief vlucht en hostel! Handbagage kan mee, meer moet je bijboeken, maar heb je in principe niet nodig.

Als je je soort reis gekozen hebt, het aantal dagen hebt betaalt klik je op boeken, kies je het aantal personen en klik je aan wanneer je weg wilt. Daarna kun je plekken aangeven waar je niet naartoe wilt, of als je eventuele handicaps hebt. Ook kun je aangeven als je hoogtevrees hebt. Ten slotte is het tijd om je boeking rond te maken en af te wachten waar je terecht komt!

Als je hebt geboekt, ontvang je thuis informatie. Je weet hoe laat je op het vliegveld moet zijn en hoe warm het is op je bestemming (anders heb je geen idee wat je mee moet nemen). Ook krijg je je code, waarmee je op het internet kunt kijken waar je heen gaat. Stiekem kun je je vier cijferige code al invoeren, maar leuker is het natuurlijk als je echt wacht tot het laatste moment!

Zelf zou ik de broke reis uit willen proberen, het is goedkoop en lijkt me echt leuk! De city trip klinkt ook goed. Wat vind jij van dit concept? Zou je zelf wel eens een verrassingsreis willen maken?



Let op! De prijzen zijn vanaf prijzen, volgens de website. Ik heb deze post niet geschreven in opdracht of iets dergelijks, maar gewoon omdat ik het zelf een leuk concept vond en het graag met jullie wilde delen. 



5 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend tof concept! Zelf zou ik ook wel die Broke reis willen uitproberen. Helemaal niet duur als je kijkt naar wat je ervoor krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik nou ook! Ik ga waarschijnlijk dit jaar nog een paar dagen weg met een vriendin van school, dus als zij dit ook wil, ga ik het testen

      Verwijderen
  2. Ik heb laatst iets vergelijkbaars gedaan. Een paar dagen nadat je geboekt had kreeg je te horen waar je heen ging en kon je inpakken en vertrekken. Ik ben toen naar Boedapest geweest. Was erg goed georganiseerd allemaal en was iets van 170 euro per persoon. (was via bebsy.nl). Echt een aanrader wat mij betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Bedankt voor je tip :) Ik hou echt van Boedapest, leuk da je daar toen heen ging! Ik kwam er zelf eigenlijk ook alleen maar omdat het goedkoop was, maar het is een geweldige stad. Ik ga ook eens kijken op bebsy.nl, klinkt goed!

      Verwijderen

Reacties