Menu

woensdag 13 augustus 2014

Tsjechië, het land van..



















Helaas ben ik ook weer terug in ons kikkerlandje, ik had heel graag wat langer in Tsjechië willen blijven. Ik heb een geniale vakantie gehad, de grappigste ooit, volgens mij. We waren met zeven en echt het was top. Ik wil terug. Ik heb ook enorm veel gezien en gedaan. Al die dingen wil ik natuurlijk dolgraag delen, maar eerst gewoon even een korte post, over Tsjechië in het algemeen.




Net als in Slovenië zijn er echt dingen die opvielen, die eigenlijk gewoon typisch Tsjechisch zijn. Tsjechië is het land van...


  • De mensen die niet kunnen rijden, in extreme mate. We hebben een aantal keer bijna een ongeluk gehad door een Tsjech die gewoon zomaar invoegt of van rijstrook wisselt. 
  • De rare stoplichten. Rechtdoor en de bocht op dezelfde baan, maar toch is de ene rood en de ander groen. 
  • De mensen die geen Engels spreken, tenzij je in de grote stad komt. 
  • De rare wegen. Wegen zijn onduidelijk, ineens een random afslag is geen uitzondering. Ook heb je echt een beroerd wegdek. 
  • De vieze Dumplins (wat was dat ranzig)
  • Het zoute eten
  • Het goedkoop uit eten gaan. 
  • De Skoda's (overal zie je Skoda's en aangezien wij zelf een Skoda hadden, viel dit echt op)
  • De dure auto's 
  • De leuke steden en dorpjes 
  • Het bier, Pilsner Unquell is het eerst pils merk, als het goed is. Dus overal goedkoop en (volgens de jongens) lekker bier. 
Dit zijn de dingen die mij in een week het meest opvielen. Tsjechië is mooi en echt een aanrader. Ik zou graag nog terug gaan, maar dan naar een ander gebied of naar Praag. Want Praag is geweldig. 

Ben jij zelf als een in Tsjechië geweest? Wat viel je op? 

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Tjechië lijkt mij - met name Praag - geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsjechië is leuk en Praag is geweldig! Alleen Praag is belachelijk druk, maar daarover meer! Het is er in ieder geval prachtig :)

      Verwijderen

Reacties